Sneip og snus ender i havet Sneip og snus ender i havet

Oslo Kommune, Rusken
Film • Annonser
Oslo Kommune, Rusken
Film • Annonser
Ved hjelp av film, utendørsannonsering og en liten dæsj slapstick-humor skal Rusken få Oslos innbyggere til å slutte å kaste sneip og snus på bakken.

Sneip og snus ender i havet Sneip og snus ender i havet

Oslo Kommune, Rusken
Film • Annonser
Oslo Kommune, Rusken
Film • Annonser
Ved hjelp av film, utendørsannonsering og en liten dæsj slapstick-humor skal Rusken få Oslos innbyggere til å slutte å kaste sneip og snus på bakken.

Holdningskampanje for Rusken

Kikkut har laget holdningskampanje for Rusken. Kampanjen har gått på kino, i sosiale medier og på utendørsboards i Oslo og oppfordrer innbyggere til å kaste sneip og snus i avfallsdunken. Store deler av sneipene og snusposene i havet stammer nemlig fra land, noe hverken Rusken eller Kikkut er noe særlig begeistret for.


Kunde
Oslo Kommune, Rusken

Leveranse
Film
Utendørs
SoMe

Filmproduksjon: Pryserfilm
Foto: Rune Bendiksen

Unil skriver merkevarehistorie Unil skriver merkevarehistorie

Unil
Grafisk profil
Unil
Grafisk profil
Kikkut har utviklet ny visuell profil for Unil i tråd med deres personlighet. Unil er proffe, inspirerende, lekne og sultne, en kombinasjon som gjenspeiles i den visuelle profilen.

Unil skriver merkevarehistorie Unil skriver merkevarehistorie

Unil
Grafisk profil
Unil
Grafisk profil
Kikkut har utviklet ny visuell profil for Unil i tråd med deres personlighet. Unil er proffe, inspirerende, lekne og sultne, en kombinasjon som gjenspeiles i den visuelle profilen.

Unil merkevarehus utvikler kjente merkevarer for NorgesGruppen, som First Price, Eldorado, Folkets, Unik, Fiskemannen, Fersk & Ferdig og Jacobs Utvalgte. Hvert eneste menneske i Unil bidrar med sin unike kompetanse og deres relasjoner med leverandører, kunder og samfunnet gjør at alle parter er i stadig utvikling. I Unil lykkes man i fellesskap. Denne tanken danner utgangspunktet for logosymbolet.

 

Kunde
Unil merkevarehus

Leveranse
Grafisk profil
Profilmanual
Nettside-design

Fargepalett

 

Fargepaletten til Unil gjenspeiler verdiene proff, sulten, inspirerende og leken. Hver verdi knyttes opp mot en ton-i-ton fargekombinasjon som skal brukes separat.

Over 108 575 har signert sykepleierløftet Over 108 575 har signert sykepleierløftet

Norsk Sykepleierforbund
Kampanje
Norsk Sykepleierforbund
Kampanje
Vår kampanje for Norsk sykepleierforbund samlet inn underskrifter fra nordmenn som ønsker et sykepleierløft.

Over 108 575 har signert sykepleierløftet Over 108 575 har signert sykepleierløftet

Norsk Sykepleierforbund
Kampanje
Norsk Sykepleierforbund
Kampanje
Vår kampanje for Norsk sykepleierforbund samlet inn underskrifter fra nordmenn som ønsker et sykepleierløft.

Om 20 år vil Norge mangle 30.000 sykepleiere. Norsk sykepleierforbunds løsning på sykepleiermangelen er sykepleierløftet, et tiltak bestående av syv punkter som skal sørge for bedre vilkår for sykepleierne. Målet med kampanjen var å samle inn underskrifter fra mennesker som stiller seg bak løftet.

I tre år samarbeidet Kikkut og Norsk Sykepleierforbund om å kommunisere sykepleiermangelen og sykepleierløftet til den norske befolkningen. Det resulterte i 108 575 underskrifter til støtte for sykepleierløftet og innfridd lønnskrav til sykepleierne.

Kunde
Norsk Sykepleierforbund

Leveranse
Kampanje
Film
Sosiale medier
Print

Overlevering signaturer

Underskriftene ble samlet i en bok og overlevert til Geir Jørgen Bekkevold og Tore Hagebakken, henholdsvis leder i helse- og omsorgskomiteen og medlem av helse- og sosialkomiteen. Overrekkelsen fikk pressedekning i landets største aviser og tv-kanaler.

108 575
signaturer

Musikkvideo for barnehager Musikkvideo for barnehager

Oslo Kommune, Rusken
Animasjon • Musikk
Oslo Kommune, Rusken
Animasjon • Musikk
"PLUKK OPP, SORTER, RESIRKULER"

Musikkvideo for barnehager Musikkvideo for barnehager

Oslo Kommune, Rusken
Animasjon • Musikk
Oslo Kommune, Rusken
Animasjon • Musikk
"PLUKK OPP, SORTER, RESIRKULER"

Plukk opp

Hver vår engasjerer barnehagene seg i Rusken-aksjonen og er med på å rydde i Oslo. Våren 2020 ble annerledes, også for Rusken, og man måtte tenke nytt i forhold til gjennomføring av aksjonen. 

For å sikre at Rusken var tilstede i barnehagene også denne våren ønsket Rusken å lage en liten animasjonsfilm. Filmen skulle handle om viktigheten av å rydde opp og sortere avfall riktig

Musikkvideoer er et populært format i målgruppa, så Kikkut skrev og spilte inn en sang og lagde en video til den. I musikkvideoen kan du se Rusken rydde opp rundt kjente landemerker i Oslo. Alle barnehagene har fått sangteksten og akkordene, så de kan fremføre sangen selv. Sangen kommer også i en karaokeversjon.


Kunde
Oslo Kommune, Rusken

Leveranse
Animasjon
Tekst
Musikk

Oslo mistet drikkevannet Oslo mistet drikkevannet

Oslo kommune
Nettsider • Filmproduksjon • Event
Oslo kommune
Nettsider • Filmproduksjon • Event
16. juni forsvant Maridalsvannet, Oslos eneste drikkevannskilde.

Ikke på ekte, da. Stuntet ble gjennomført av illusjonist Alexx Alexxander og var en del av Vann- og avløpsetatens kampanje for å fortelle om viktigheten av rent drikkevann.

Oslo mistet drikkevannet Oslo mistet drikkevannet

Oslo kommune
Nettsider • Filmproduksjon • Event
Oslo kommune
Nettsider • Filmproduksjon • Event
16. juni forsvant Maridalsvannet, Oslos eneste drikkevannskilde.

Ikke på ekte, da. Stuntet ble gjennomført av illusjonist Alexx Alexxander og var en del av Vann- og avløpsetatens kampanje for å fortelle om viktigheten av rent drikkevann.

Hva skjer hvis vi mister Maridalsvannet? De fleste tenker ikke over hvor viktig det er med rent drikkevann, og hvor sårbar Oslo er med kun én drikkevannskilde. For å nå ut med budskapet vårt måtte vi gjøre noe spektakulært, noe som aldri har blitt gjort før.

Illusjonen ble markedsført på boards samt i sosiale medier der Alexx Alexxander utførte små «illusjoner med vann» på kommunepolitikere og folk på gata. Illusjonene ble filmet og lagt ut på sosiale medier og på vannerliv.no.

Kunde
Oslo kommune, Vann- og avløpsetaten

Leveranse
Nettsider
Event
Sosiale medier
Filmproduksjon

Verdensrekord i kosting Verdensrekord i kosting

Oslo Kommune, Rusken
Event/ PR
Oslo Kommune, Rusken
Event/ PR
Hva gjør man når ønsket er å gi en annerledes gave til deltakerne i Skolerusken 2018 som takk for deltakelsen, og samtidig tjuvstarte feiring av Oslo som Europas miljøhovedstad 2019?

Verdensrekord i kosting Verdensrekord i kosting

Oslo Kommune, Rusken
Event/ PR
Oslo Kommune, Rusken
Event/ PR
Hva gjør man når ønsket er å gi en annerledes gave til deltakerne i Skolerusken 2018 som takk for deltakelsen, og samtidig tjuvstarte feiring av Oslo som Europas miljøhovedstad 2019?

Jo, man bestemmer seg for å sette verdensrekord i kosting. 

Vi inviterte alle elevene i Oslo-skolen, alle femåringene i byens barnehager og etter hvert også en del voksne til å bli med i verdensrekordforsøket. Den eksisterende rekorden på 5058 kostende personer ble satt i India. Nå gjaldt det å slå den. 

Til å overvåke det hele var en representant for Guiness World Records, ordfører Marianne Borgen, Ruskengeneral Jan Hauger og et uavhengig vitne fra politet. 

5159
deltakere

Side 4
Guiness World Records

 

 

Kunde
Oslo kommune

Leveranse
Konsept
Event
Profil
SoMe

Niklas Baarli flytter inn i Gartnerkvartalet Niklas Baarli flytter inn i Gartnerkvartalet

Veidekke Eiendom
Film • Sosiale medier
Veidekke Eiendom
Film • Sosiale medier
Gartnerkvartalet er et boligprosjekt på Løren med prosjekterte leiligheter. Prosjektet har en tydelig profil med fokus på grønne og frodige kvaliteter som felles dyrkingsparseller, dyrkingsmuligheter på uteplassene og plantevegger i oppgangene.

Niklas Baarli flytter inn i Gartnerkvartalet Niklas Baarli flytter inn i Gartnerkvartalet

Veidekke Eiendom
Film • Sosiale medier
Veidekke Eiendom
Film • Sosiale medier
Gartnerkvartalet er et boligprosjekt på Løren med prosjekterte leiligheter. Prosjektet har en tydelig profil med fokus på grønne og frodige kvaliteter som felles dyrkingsparseller, dyrkingsmuligheter på uteplassene og plantevegger i oppgangene.

Overtagelse av en prosjektert leilighet skjer som oftest 1-2 år etter kjøpsdato. Vi ville gi potensielle kjøpere en liten forsmak på noe av det viktigste og mest håndfaste de kan vente seg i Gartnerkvartalet, nemlig naboene og nabolaget.

Før lanseringen av Hus 6 i Gartnerkvartalet tok vi med oss et filmteam og fulgte boligkjøper Niklas Baarli (Verdens rikeste land, P3, Radio1) da han tok turen for å bli kjent med noen av sine framtidige naboer og nærområdet på Løren. Dette resulterte i tre korte filmer til bruk i en sosiale medier-kampanje.

22
Solgte boliger første dag

Kunde
Veidekke Eiendom

Leveranse
Konsept
Film
SoMe

Better together Better together

Visma
Filmproduksjon
Visma
Filmproduksjon
Visma er et av Norges største selskap innen konsulenttjenester og utvikling av IT-løsninger. Forretningsideen baserer seg på å utvikle løsninger som effektiviserer virksomheter, bidrar positivt i samfunnet og er bra for miljøet.

Better together Better together

Visma
Filmproduksjon
Visma
Filmproduksjon
Visma er et av Norges største selskap innen konsulenttjenester og utvikling av IT-løsninger. Forretningsideen baserer seg på å utvikle løsninger som effektiviserer virksomheter, bidrar positivt i samfunnet og er bra for miljøet.

Om kampanjen

Våren 2018 arrangerte Visma en felleseuropeisk konferanse i Madrid for alle sine ansatte. Temaet var Better together. Vårt mål var å skape intern stolthet og fellesskapsfølelse opp mot konferansen, og vise at Visma er et selskap som skaper solide, samfunnsnyttige løsninger.

I samarbeid med Fantefilm produserte Kikkut fem filmer om caser fra Norge, Sverige, Danmark, Finland og Litauen. Etter kampanjen ble filmene satt sammen til det som ble hovedfilmen for konferansen, Better together.

 

Kunde
Visma Consulting

Leveranse
Sosiale medier
Film