Finn deg et nytt tak å leve under Finn deg et nytt tak å leve under

Icopal
TV-kampanje • Innhold • Digitalt
Icopal
TV-kampanje • Innhold • Digitalt
Våren 2016 ønsket Icopal å vise ulike grupper som huseiere, fagfolk og boligentusiaster hvorfor Decra-tak er det beste alternativet på markedet.

Finn deg et nytt tak å leve under Finn deg et nytt tak å leve under

Icopal
TV-kampanje • Innhold • Digitalt
Icopal
TV-kampanje • Innhold • Digitalt
Våren 2016 ønsket Icopal å vise ulike grupper som huseiere, fagfolk og boligentusiaster hvorfor Decra-tak er det beste alternativet på markedet.

Vel vitende om at det er utallige påvirkere og beslutningstakere involvert i kjøp av tak, satte vi oss mål om å treffe de fleste i gruppen med et effektivt, kreativt konsept i de rette kanalene. Det klarte vi. Ved hjelp av fire reklamefilmer, annonser og innholdsproduksjon, nådde vi over 90 prosent av målgruppen.

Løsningen ble fire korte filmer på 15 sekunder som uthevet én produktfordel hver. Filmene ble vist på TV, nett og sosiale medier. Varianter tekstet på polsk ble også rettet mot polske bygningsarbeidere i Norge.

Bare på TV ble filmene sett av over en halv million menn mellom 30 og 50 år. På web-TV ble filmene vist over 1,4 millioner ganger. På Facebook registrerte vi høyt engasjement og filmene ble hyppig delt, hvilket førte til at vi nådde lenger enn den betalte målgruppen. Filmene ble fulgt opp med annonser på nett og sosiale medier. Slik økte vi levetiden på filmene og utvidet distribusjonen.

Kunde
Icopal

Leveranse
Konsept
Film
SoMe

Entelios Entelios

Grafisk profil • Kampanje Grafisk profil • Kampanje Kikkut kommunikasjon var gjennom 2018 engasjert av Agder Energi for å bistå i arbeidet med etablering av navn og grafisk profil for et nytt selskap i konsernets avdeling Kraftforvaltning.

Entelios Entelios

Grafisk profil • Kampanje Grafisk profil • Kampanje Kikkut kommunikasjon var gjennom 2018 engasjert av Agder Energi for å bistå i arbeidet med etablering av navn og grafisk profil for et nytt selskap i konsernets avdeling Kraftforvaltning.

Oppgaven var å finne et navn som kunne fungere både i de Nordiske markedene og på kontinentet. Videre skulle det utvikles en grafisk profil som ville bidra til å posisjonere selskapet som en innovativ og ansvarlig aktør i det Europeiske energimarkedet.

Kunde
Agder Energi

Leveranse
Grafisk profil
Kampanje

Nok tåkeprat – vi skal ha svar, nå! Nok tåkeprat – vi skal ha svar, nå!

Norsk Sykepleierforbund
Valgkampanje
Norsk Sykepleierforbund
Valgkampanje
I januar 2016 la det regjeringsutnevnte Arbeidstidsutvalget fram en innstilling der de foreslår betydelige innskrenkninger i arbeidsmiljøloven. For sykepleiere og andre turnusarbeidere er den viktigste foreslåtte endringen at man ønsker å fjerne avtaleretten, altså en turnusarbeiders mulighet til å ha innflytelse på egen arbeidstid.

Nok tåkeprat – vi skal ha svar, nå! Nok tåkeprat – vi skal ha svar, nå!

Norsk Sykepleierforbund
Valgkampanje
Norsk Sykepleierforbund
Valgkampanje
I januar 2016 la det regjeringsutnevnte Arbeidstidsutvalget fram en innstilling der de foreslår betydelige innskrenkninger i arbeidsmiljøloven. For sykepleiere og andre turnusarbeidere er den viktigste foreslåtte endringen at man ønsker å fjerne avtaleretten, altså en turnusarbeiders mulighet til å ha innflytelse på egen arbeidstid.

Siden det har fagforeningene lurt på hva de politiske partiene mener om denne saken. Om de kommer til makten, vil de fjerne medbestemmelsesretten?

Denne utfordringen ble lagt på bordet til Kikkut i juni: Hvordan får vi denne saken på agendaen før valget?

Vi i Kikkut mener at avtaleretten i stor grad har betydning for folk sin hverdag. Problemet er at debatten går over hodet til folk, og den styres av byråkratisk språk i politiske kretser, og den vanlige sykepleieren har ikke mulighet til å engasjere seg. Bli sint og rop ut, tenkte vi i Kikkut da, og nettopp det fikk vi med oss folk på.

Ved hjelp av karikaturtegninger kunne vi sette saken på spissen. Vi viste Erna Solberg som går med en sykepleier i hundebånd med munnkurv, selv har hun pisken i hånda. Senterpartiets Trygve Slagsvold Vedum viste vi i kjent stil: Han melker en ku, men på denne tegningen er kua sint og har på seg sykepleieruniform.

Vi spredte åtte tegninger på Facebook og folk reagerte sterkt – mye sterkere enn man kunne håpe på.

Kunde
Norsk Sykepleierforbun

Leveranse
Konsept
Profil
SoMe

Identiteten til et nytt nabolag Identiteten til et nytt nabolag

Veidekke Eiendom
Profil • Nettsider • Trykksaker
Veidekke Eiendom
Profil • Nettsider • Trykksaker
Det var utfordringen da Veidekke Eiendom ga oss i oppgave å markedsføre deres nye grønne boligprosjekt Gartnerkvartalet på Løren.

Identiteten til et nytt nabolag Identiteten til et nytt nabolag

Veidekke Eiendom
Profil • Nettsider • Trykksaker
Veidekke Eiendom
Profil • Nettsider • Trykksaker
Det var utfordringen da Veidekke Eiendom ga oss i oppgave å markedsføre deres nye grønne boligprosjekt Gartnerkvartalet på Løren.

Hvordan kan man formidle stemningen i et nabolag som ikke eksisterer enda? Det var den store utfordringen da vi skulle markedsføre Gartnerkvartalets leiligheter på Løren i Oslo. Ved å fokusere kommunikasjonen på fellesskapet og verdiene som ligger i det, kunne vi hjelpe potensielle boligkjøpere til å se for seg hvordan livet i Gartnerkvartalet kan bli.

Konseptet «frodig byliv»
Et grønt prosjekt, med moderne og gjennomtenkte leiligheter og uteområder står sentralt i kommunikasjonsarbeidet. Den grafiske profilen skal være med på å forsterke prosjektets grønne karakter. Navnevalget, inspirert av et gartneri som lå på tomta frem til 70-tallet, illustrasjoner av bygningene og billeduttrykk bidrar til dette.

400
solgte leiligheter

930
følgere på Facebook

Kunde
Veidekke Eiendom

Leveranse
Visuell identitet
Nettsider
Trykksaker
Sosiale medier

Forskning på 6 min og 40 sek Forskning på 6 min og 40 sek

Forskerforbundet
Event • PR • Annonser
Forskerforbundet
Event • PR • Annonser
Forskning er spennende, men kan være vanskelig å forstå. Hvordan kunne vi presentere Forskerforbundet og noe av den spennende forskningen som foregår i Norge på en lettfattelig og spennende måte?

Forskning på 6 min og 40 sek Forskning på 6 min og 40 sek

Forskerforbundet
Event • PR • Annonser
Forskerforbundet
Event • PR • Annonser
Forskning er spennende, men kan være vanskelig å forstå. Hvordan kunne vi presentere Forskerforbundet og noe av den spennende forskningen som foregår i Norge på en lettfattelig og spennende måte?

PechaKucha + Forskerforbundet

PechaKucha er en presentasjonsform hvor foredragsholderen kun har 6 minutter og 40 sekunder på seg til å presentere et prosjekt. Man må bruke 20 bilder som vises i 20 sekunder hver.

Ikke mange forelesere har en slik presentasjon klar. De 44 forskerne vi inviterte måtte derfor tenke nytt på hvordan de skulle formidle prosjektene sine.

Vi valgte på forhånd ut mennesker med spennende forskningsprosjekter. Så gav vi de kursing i å holde et PechaKucha-foredrag, og naturligvis støtte og tips underveis.

For fulle hus
Turneen var en suksess, med stinn brakke i alle fire byer. PechaKucha-kveldene ble en unik mulighet for foredragsholderne til å fortelle om sin forskning til et helt nytt publikum. Forskerforbundet fikk en ny plattform til å fortelle om medlemskap til en ung målgruppe.

1060
deltakere

144.296
Visninger på SoMe 

 

 

Kunde
Forskerforbundet

Leveranse
Konsept
Event
Profil
SoMe

Kammermusikk i møte med andre kunstformer Kammermusikk i møte med andre kunstformer

Visuell profil • Programblad • Nettside Visuell profil • Programblad • Nettside Fagerborgfestspillene er en kammermusikkfestival arrangert av studenter fra Barratt Due musikkinstitutt.

Kammermusikk i møte med andre kunstformer Kammermusikk i møte med andre kunstformer

Visuell profil • Programblad • Nettside Visuell profil • Programblad • Nettside Fagerborgfestspillene er en kammermusikkfestival arrangert av studenter fra Barratt Due musikkinstitutt.

Visuell profil inspirert av klassisk musikk, kunst og det litt obskure

Fagerborgfestspillene er en kammermusikkfestival arrangert av studenter fra Barratt Due musikkinstitutt.

Studentgruppa kom til oss med en utfordring med å lage en visuell identitet som viste hvilken tema årets festival har, og som samtidig representerte de 15 utøverne bak årets festival. Temaet for Fagerborgfestspillene endres hvert år og dette året skulle det handle om klassisk musikk som møter andre kunstformer.

Vi valgte et uttrykk sterkt påvirket av den klassiske musikken, kunsten og det litt obskure – til og med Beethovens nese fikk plass.

 

Kunde
Barratt Due

Leveranse
Profil
Nettside

Pakningsdesign for Coop Pakningsdesign for Coop

Coop Gullbygg
Profil • Pakningsdesign
Coop Gullbygg
Profil • Pakningsdesign
En gruppe bønder i Østfold satset på dyrking av det eldgamle og tradisjonsrike kornet bygg – og Coop ønsket å etablere en merkevare basert på dette kornet.

Pakningsdesign for Coop Pakningsdesign for Coop

Coop Gullbygg
Profil • Pakningsdesign
Coop Gullbygg
Profil • Pakningsdesign
En gruppe bønder i Østfold satset på dyrking av det eldgamle og tradisjonsrike kornet bygg – og Coop ønsket å etablere en merkevare basert på dette kornet.

Kikkuts oppgave var å utvikle posisjoneringsstrategi, merkenavn og pakningsdesign for produktserien.

Designet er utviklet innenfor rammene av Coops profil, men er likevel gitt en tydelig og rustikk egenart. Stiluttrykket i logoen og illustrasjonene skal skape assosiasjoner i retning av tradisjonelt jordbruk og rene råvarer.

Kunde
Coop

Leveranse
Pakningsdesign

Et mangfoldig byliv i bilfri omgivelser Et mangfoldig byliv i bilfri omgivelser

Oslo kommune
Kampanje • Event
Oslo kommune
Kampanje • Event
La oss vise hva et sentrum med færre biler og flere møteplasser betyr for Oslos befolkning!

Et mangfoldig byliv i bilfri omgivelser Et mangfoldig byliv i bilfri omgivelser

Oslo kommune
Kampanje • Event
Oslo kommune
Kampanje • Event
La oss vise hva et sentrum med færre biler og flere møteplasser betyr for Oslos befolkning!

I 2019 jobbet Kikkut og Bilfritt byliv tett sammen for å vise Oslos befolkning fordelene ved et grønnere sentrum med færre biler og flere møteplasser.

Gjennom ulike innholdsfilmer, bilder og tekst har vi vi vist hva Bilfritt byliv egentlig innebærer og hva som skjer i sentrum til en hver tid.

Vi har dessuten belyst Kvadraturens mangfoldige kulturtilbud og spennende historie gjennom intervjuer og små reportasjer, for at flere skal få øynene opp for et av Oslos mest interessante områder.

Kunde
Oslo kommune

Leveranse
Konsept
Event